Ökad exponering
Nuläge: | Önskat läge 2025: |
Liten närvaro i media | Ökad närvaro i media |
Få/inga intäkter från samarbetspartners | Ökade intäkter för förbund och föreningar kopplat till marknadsföring |
Vad behöver göras?
- Dragkampsförbundet använder resurser till någon som jobbar med kommunikations- och marknadsfrågor. Denna person utbildar och hjälper distrikt och aktiva föreningar i kommunikations- och marknadsfrågor.
- Aktiva föreningar uppdaterar sina hemsidor kontinuerligt.
- Aktiva föreningar tar kontakt med lokal media för att skapa relationer samt tipsa om saker när något är på gång.
- Dragkampsförbundet och föreningarna fortsätter att utveckla samarbetet med SM-veckan för att få ut så mycket som möjligt av det evenemanget.
Vilka effekter blir det om målen uppnås 2025?
- Syns dragkampen mer så ökar stoltheten bland medlemmarna.
- Möjligheterna till externa intäkter ökar, både för förbund och föreningar.
- Att synas mer kan bidra till att fler får upp ögonen för sporten och därmed vill prova.
- Syns dragkampen mer blir det enklare att visa att sporten är ett alternativ eller ett komplement till andra idrotter och att det går att börja när som helst.
- Dragkampsförbundet säkerställer att ekonomiska och personella resurser fördelas till ovanstående aktiviteter.